Home ZA SESTRE HIDZAB ŠTA JE HIDŽAB

ŠTA JE HIDŽAB

Hidžab je poslušnost
Hidžab je znak poslušnosti Allahu s.w.t.:
"Kada Allah i Poslanik Njegov nešto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo po svome nahođenju postupiti. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne posluša, taj je sigurno skrenuo s Pravoga puta."
(33:36)
Allah s.w.t. također u Kur'anu kaže:
A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljicama svojim, ili robinjama svojim, ili muškarcima kojima nisu potrebne žene, ili djeci koja još ne znaju koja su stidna mjesta žena; i neka ne udaraju nogama svojim da bi se čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju. I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite.
(24:31)
Ovaj ajet sadrži dvije naredbe:
• Žena ne treba da pokazuje svoju ljepotu i ukrase, osim onoga što se pojavi kao posljedica nekontrolisanih okolnosti, kao što je npr. situacija kada odjeća biva nošena vjetrom
• Mahrama treba da prekrije kosu, vrat i grudi
Islamski učenjaci se razlikuju po pitanju pokrivanja lica i ruku. Većina učenjaka je mišljenja da je bolje, ali ne i obavezno, ako žena pokrije svoje lice, a Allah s.w.t. zna najbolje.

Hidžab je čestitost
Allah s.w.t. je naredio nošenje hidžaba kao uslov za čestitost i stid. On s.w.t. u Kur'anu kaze:
O Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako će se najlakše prepoznati pa neće napastovane biti. A Allah prašta i samilostan je.
(33:59)
Ovo je dokaz da izlaganje ženine ljepote može izazvati seksualno uzbudenje kod muškarca, te kao takvo može biti štetno za ženu. Međutim, kada se ono što uzrokuje privlačnost ukloni, samim tim opasnost po ženu od strane muškarca je uklonjena. Ovo najbolje ilustruje primjer starice koja više ne predstavlja zamku za muškarca po pitanju svoje privlačnosti. Allah s.w.t. je dozvolio ovakvim ženama da odlože svoje ogrtače, da otkriju svoja lica i ruke, medjutim podsjećajući ih da je za njih bolje da zadrže svoje ogrtače, tj. da ostanu pokrivene.

Hižab je čistota
Zlostavljanje i eksploatacija žene je bolest koja se nastanila u srcima Ademovih a.s. sinova još od nastanka ovog svijeta. (Nema sumnje da se prostitucija često oslovljava kao jedna od najstarijih profesija). Poslanik s.a.w.s. nas je obavijestio u jednom od hadisa:
"Nema bolesti koju je Allah stvorio a da nije stvorio tretman za tu bolest." (Buhari)
Lijek za ovu srčanu bolest se može naći u kur’anskim ajetima gdje Allah s.w.t. podučava svoje poslanike kako da se obrate vjernicima:
"O Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako će se najlakše prepoznati pa neće napastovane biti. A Allah prašta i samilostan je."
(33:59)
Ovaj lijek se zove hidžab, što znači kako unutrašnje tako i vanjsko pokrivanje članova jedne zajednice. Hidžab je jedna od Allahovih s.w.t. zapovijedi, koja srca vjernika i vjernica može učiniti samo još čišćim zato što prestavlja paravan koji štiti srce od požude i strasti. A Allah s.w.t. u Kur'anu kaže:
"A ako od njih nešto tražite, tražite to od njih iza zastora. To je čistije i za vaša i za njihova srca."
(33:53)
Ako se hidžab zanemari, onda strast i požuda postaju vodiči srca, što nije slučaj kada su privatna mjesta i ukrasi pokriveni. Šerijat (islamsko pravo) je posebnu pažnju posvetio događajima koji zauzimaju mjesto u životu jedne muslimanke. Zakoni koji postoje, a koji govore o pitanju njenog odijevanju , su doneseni s ciljem da zaštite njenu čednost, čast i mjesto koje jedna muslimanka ima u društvu. Znači, ovi zakoni prvenstevno služe kao njena zaštita, međutim, u isto vrijeme, i kao zaštita čitave zajednice, kako bi spriječili pad društva u najveće dubine moralnog nazatka.

Hidžab je dobročinstvo
Allah s.w.t. u Kur'anu kaže:
"O sinovi Ademovi, dali smo vam odjeću koja će pokrivati stidna mjesta vaša, a i raskošna odijela, ali, odjeća čestitosti, to je ono najbolje. - To su neki Allahovi dokazi da bi se oni opametili."
(7:26)
Današnja moda i način odijevanja imaju za cilj samo jedno: što veće izlaganje i naglašavanje ženske ljepote, pokazivanje njenog finansijskog ili socijalnog statusa. Teško da se današnji način odijevanja može uzeti kao zaštita ženskog tijela. Međutim, za žene vjernice, svrha odjeće jeste obezbijediti zaštitu svojim tijelima kako bi bile pokorne Allahu s.w.t. To je ništa drugo do potvrda njihovog imana i jedan od načina da se postigne dobročinstvo.
Hidžab je u skladu s prirodom čovjeka i osjećajima koji, kako kod muškaraca tako i kod žene, povlače za sobom osjećaj stida (hayaa). Hayaa znači stid ali isto tako može da znači povući se ili suzdržati se. Dio čovjekove vjere jeste da ispoljava stid, a isto tako i da ga zahtijeva od onih za koje će pred Allahom biti odgovoran.
Prenosi se da je Poslanik s.a.w.s. rekao:
"Stid je dio imana." (Buhari)
Kada jedna muslimanka nosi hidžab onda ona potvrđuje taj dio svoje vjere i na taj način indirektno pomaže svom mužu i svojim roditeljima da i oni ispune svoje dužnosti i obaveze prema Allahu s.w.t. Girah označava dio čovjekove prirode koja će učiniti da čovjek ne dozvoli strancu da zabranjeno gleda njegovu , suprugu, majku, kćerku, sestru. Girah je ono što pomaže čovjeku da obezbijedi ženi sigurnost od drugih muškaraca. Hidžab je taj koji održava živim ovaj važan element porodice i zajednice kao cjeline. Međutim, miješanje polova, te odsutnost hidžaba uništava girah u muškarcu.
Zato je Poslanik s.a.w.s. rekao:
"Musliman je brat drugom muslimanu." (Buhari)
Muslimani posjeduju girah prema svim drugim muslimankama, te stoga ne odobravaju za njih ništa od onoga što ne odobravaju za svoje rođene sestre.

Hidžab je simbol islama

Jedan od osnovnih principa islama jeste da je vjera govor jezika, vjera srca koja se manifestuje na dijelovima tijela. Stoga je nevjerovatno da ženska osoba koja posvjedoči postojanje Allaha s.w.t. i njegovog poslanika Muhammeda s.a.w.s., a koja ima vjeru u svom srcu, da se nakon svega odluči da izlazi vani u odjeći kojom se nimalo ne razlikuje od žena nevjernica.
Posljedica ovakvih radnji je jasna kao što je i poslanik s.a.w.s. rekao:
"Ko god oponaša ljude postaje jedan od njih". (Abu Davud) *

"Allaha hvali sve što je na nebesima i na Zemlji, i On je Silni i Mudri.

Njegova je vlast na nebesima i na Zemlji; On život i smrt daje, i On sve može.

On je Prvi i Posljednji, i Vidljivi i Nevidljivi; i On zna sve!

Mis à jour (Dimanche, 16 Août 2009 11:11)

 
RADIO BIR