Home HISTORIJA ISLAMA BOZJI POSLANICI LUT, a.s.

LUT, a.s.

Vratit cemo se kazivanju o Lutu a.s., koje se dogodilo za zivota Ibrahima,a.s., Lut je bio Ibrahimov bratic, sin Haranov sin Talihov ili Azerov. Allab,dz.s., ga je spomenu 27puta u Kura'nu, u 14 sura. Otac mu je umro jos dok je dijete bio pa je odrastao u Talihovoj kuci, sa amidzom mu Ibrahimom kojeg je zavolio cijelim svojim bicem. Kada je Ibrahim,a.s., bio bacen u vatrii, a ona mu bila hladna i spas, i kad mu ljudi i pored tog ocitog cuda nisu povjerovali, Lut,a.s., je jedini povjerovao u ono cemu je pozivao Ibrahim,a.s.
Lut mu jedini povjerova! A Ibrahim rece: "Ja se selim onamo kuda mi je Gospodar moj naredio, jer je On, uistinu, silan i mudar." (Al-'Ankabut,26.)
Spomenuli smo kako mu je Ibrahim,a.s., nakon sto se vratio iz Egipta u Palestinu, naredio da ide u mjesto zvano Mu'tefika koja se jos naziva i Sodoma. Mjesto pored jezera koje se danas zove Lutovo jezero, pored Mrtvog mora. Sodoma je bila raskrsnica puteva i jak trgovacki centar toga vremena. Njegovi stanovnici su bili, svi do jednoga, nevjernici. Allah,dz.s., o stanovnicima toga mjesta kaze:
I Mi iz njega vjernike izvedosmo '
a u njemu samo jednu kucu muslimansku nadosmo. (AdDariyat, 35.-36.)
Samo Lutova kuca su bili muslimani, svi ostali su bili kafiri. Nisu oni samo nevjerovali, mada bi im i samo to bilo dovoljno grijeha, oni su bili razvratnici i teski grijesnici, od grijeha su umjetnost pravili. Prvi su otpoceli sa cinjenjem grijeha homoseksualizma koga niko prije njih nikada nije cinio.
Allah nam spominje pocetak tog grijeha u svojoj Knjizi:
I Luta ' kad rece narodu svome: "Zasto cinite razvrat koji niko prije vas na svijetu nije cinio?
Vi sa strascu prilazite muskarcima, umjesto zenama. Ta vi ste narod koji sve granice zla prelazi!" (Al-A'raf, 80.-81.)
Tjelesnu nastranost su prvi poceti oni ciniti. Zato, danas pojedini pokusavaju dokazati kako je seksualna nastranost u ljudskoj prirodii genima. Sta je to?! Suplja besjeda. Nit je to prirodno, a jos manje je genetski. To je nastrano! To je razvrat, grijeh i gnusoba! Propast! Nikad to prije Lutovog naroda nije zapamceno. Da je bilo prkodno i genetski, bilo bi poznato ljudima koji su zemlju nastanjivali prije naroda Lutovog vremena. Allah,dz.s., kaze:

"Mi smo poslani narodu navjernickom" ' rekose ' samo cemo svu Lutovu celjad spasiti. (Al-Higr, 58.-59.)
Poslanici su opisali taj narod kao nevjernicki. Njihov poslanik Lut, , im je govorio:
Zasto vi, mimo sav svijet, sa muskarcima opcite,a zene svoje, koje je za vas Gospodar vas stvorio, ostavljate?
(As-Su'ara',165.-166.)
Napustili su bracni zivot sa zenama, zamjenivsi ga za takav sa muskarcima.
Vi ste ljudi koji svaku granicu zla prelazite. (As-Su'ara', 1 66.)
Allah,dz.s., prezire ovo djelo, opominjuci nas na njegovu pogubnost i odvratnost, u mnogo ajeta na njega zeli posebno upozoriti, tako se kaze:
I Luta, kada rece narodu svome: "Zasto cinite razvrat naocigled jedni drugih?
Zar zbilja sa strascu opcite sa muskarcima umjesto sa zenama? Vi ste, uistinu, bezumnici." (An-Naml, 54.-55.)
Javno su blud cinili. Pogledajmo njihova svojstva u Kur'anu. Nijedan narod nije tako ruzno opisan kao sto je slucaj sa Lutovim narodom. Nevjernici, grijesnici, rasipnici, razvratnici, neznalice, pokvarenjaci bez mjere, svako zlo koje postoji na zemlji je postalo sastavni dio njihovog ponasanja i bica.
I Luta, kada narodu svome rece: 'Vi cinite takav razvrat kakav prije vas niko na svijetu nije cinio :
s muskarcima opcite, po drumovima presrecete, i na skupovima svojim najodvratnije stvari cinite." (Al-'Ankabut, 28.- 29.)
Bludnicili su i drumska razbojnistva provodili. Kada bi u klubovima, gdje su zajedno vrijerne provodili, sjedili, iskljucivo bi cinili sve sama nevaljala djela. Tako su izgubili svaki osjecaj stida, cak su toliki bezobrazi postali da bi glasno vjetrove ispustali i torne se gromko smijali. Allah nas zeli ovim kazivanjem podsjetiti daje to ruzno i nevaljalo, ljudskom bicu neprimjereno.
Sakupili su u sebi sva znacenja zla, Lut se jako namucio sa njima. Poceo ih je pozivati:
I Lutov narod je smatrao laznim poslanike.
Kad im njihov brat Lut rece: "Kako to da se ne bojite?
Ja sam vam, sigurno, poslanik pouzdani,
zato se bojte Allaha i budite poslusni meni!
Za ovo od vas ne trazim nikakve nagrade, mene ce Gospodar svjetovanagraditi." (As-Su'ara', 160.-164.)
Potpuno isti poziv kojim su pozivaU svi poslanici! A kakav je bio njihov odgovor?

Odgovor naroda njegova bijase: "Ucini da nas Allahova kazna stigne, ako,istinu govoris!" (Al-Ankabut, 29.)
Potpuno identican odgovor naroda Nuhovog, Hudovog, SaHhovog. I oni su izazivaU govoreci: "Daj nam Allahovu kaznu ako je istina to sto pricas." U drugom ajetu se spominje:
A on im je bio prijetio silom Nasom, ali su oni u prijetnje sumnjali. (Al-Qamar, 36.)
Upozorio ih je na unistenje i nestajanje, na AUahov azab. I sve je bilo uzalud, oglusili su se i rekli:
A odgovor naroda njegova glasio je: "Istjerajte ih iz grada vaseg, oni su ljudi cistunci!" (Al-'Araf,82.)
Pogledajmo sta je za njih grijeh, to sto se ciste, to je razvratnicima grijeh! Ne zele u tom mjestu nikoga, osim iskljucivo razvratnike, smeta im i samo jedan drugaciji od njih. Zaista je zanimljiva agresivnost grijesnika i nevjernika nad vjernicima. Mozemo reci da sa prvim sirkom pocinje i agresivni ateizam, iako se gotovo redovno zele viernici predstaviti kao prijetnja za druge. Samo Lut i njegove dvije kceri nisu biti grijesnici i pokvarenjaci.
Narod Sodome cvrsto odluci protjerati Luta iz njihovog mjesta boravka, rekose mu:

Rekose oni: "Ako se ne okanis, o Lute, bices sigurno prognan." "Ja se gnusam toga sto vi radite!" * rece on. (As-Su'ara', 167.-168.)
Lut poce u dovama moliti Allaha Svemoguceg protiv njih:
Gospodaru moj, sacuvaj mene i porodicu moju kazne za ono sto oni rade! (As-Su'ara', 169.)
To je ucinio nakon sto je izgubio svaku nadu da ce se opametiti i promijeniti. Cak ih nije mogao vise ni pozivati. Prijetiii su mu izgonom iz grada ako ih samo i pozove u Allahovu vjeru. Mogao je samo boraviti u svojoj kuci i tu obozavati Allaha,dz.s.. Dosao im je kao muhadzir, nije imao zastitnika od ljudi, ni rodaka, ni plemena, nikoga na koga bi se oslonio i ko bi ga zastitio. Boraveci u svojevrsnom kucnom pritvoru, dovio je:
"Gospodaru moj" - rece on ' "pomozi mi protiv naroda grjesnog!" (Al-'Ankabut, 30.)
Jos jedno svojstvo tog naroda. Vidimo kakva su svojstva imali ti ljudi. Tada se Allah odazva Lutovim pozivima, posla svoje izaslanike meleke plemenite: Dzibrila, Mikaila i Meleka smrti. U nekim predajama se spominje kako je sa njima bio i Israfil. Na putu do Lutovog naroda prvo posjetise Ibrahima,a.s., da ga obraduju sa Ishakom.
Ibrahim ih upita koja je njihova zadaca, rekose:

"Poslani smo narodu grjesnom" ' rekose ' "da srucimo na njih grumenje od ilovace,
svako obiljezeno u Gospodara tvoga za one koji su u razvratu svaku mjeru presli." (Ad-Dariyat, 32.-34.)
Na svakom kamenu je bilo ispisano ime onoga koga ce taj kamen usmrtiti. Kazna za one koji su presli svaku granicu razvrata. Jos jedan opis tog naroda. Drugi ajet pojasnjava sta se dogodilo prilikom susreta Ibrahima sa melekima, Allahovim izaslanickna narodu Sodome:

I kad izaslanici nasi Ibrahimu radosnu vijest donesose: "Mi cemo unistiti stanovnike ovoga grada, jer su njegovi stanovnici nevjernici." (Al-'Ankabut, 31.)
Jos jedan opis nevjernici. Nikada i nijednom narodu se ne pripisuju tako ruzne osobine, kao sto je to slucaj sa Lutovim narodom. Najgori narod sa kojim su se susreli Allahovi poslanici su bili bas oni! Ibrahim poce sa melekima raspravljati o unistenju Sodome.
-U njoj je Lut, rece im, hocete li unistiti mjesto u kojem zivi 300 vjernika?
-Necemo.
-A ako je tamo 200 vjernika?
-Necemo.
-A ako ih bude 40?
-Necemo.
-A14?
-Necemo ni ako ih bude bar 14.
-A ako bude samo jedan?
-Makar bio i samo jedan vjernik, necemo ga unistiti! Ibrahim rece:
-U tom mjestu je Lut.

Ovaj dogadaj Kur'an spominje rijecima:

"U njemu je Lut" ' rece Ibrahim. - "Mi dobro znamo ko je u njemu" ' rekose oni * "mi cemo njega i porodicu njegovu sigurno spasiti, osim zene njegove, ona ce ostati s onima koji ce kaznu iskusiti."(Al-'Ankabut,32.)
Mi cemo to mjesto unistiti kad u njemu ne bude vjernika, mu'mine cemo spasiti. Na jos jednom mjestu u Kur'anu se spominje Ibrahimova rasprava sa melekima: I posto Ibrahima prodze strah i dodze mu radosna vijest, on se poce raspravljati sa Nasim izaslanicima o narodu Lutovu;
Ibrahim je, zaista, bio dobrodusan, sazaljiv i odan.
"O Ibrahime, prodi se toga, naredenje od Gospodara tvoga je stiglo; njih ce stici patnja, sigurno!" (Hud,74.-76.)
Ibrahimov strah je bio od meleka koji su dosli u ljudskom obliku i kada su odbili ponudenu im hranu. Pokusao ih je odvratiti od njihove nakane, govoreci im: Mozda ce se popraviti, moguce da ce uzvjerovati. To je zato sto je Ibrahim,a.s., bio milostiv, cak je i one koji su ga ezijetili i uznemiravali lijepo ugostio. Znao je kakav je Lutov narod, ali je i pored toga trazio odgodu Allahove kazne. Bio je Munib - onaj koji se mnogo kajao i Allahu vracao. Tev-vah - cesto kajanje za ucinjene grijehe i Inabe - mnogo trazenje oprosta, su dva ibadeta koja su ljudi napustili. Ibrahimu dode Allahova naredba da ne raspravlja o tim ljudima i njihovoj sudbini jer ce njih stici kazna neizbjezna.
Meleki krenuse preme Mu'tefiki, pojavise se u liku mladica preljepih. Njihov dolazak u takvom obliku je bio ujedno i posljednji ispit za grijesnike Sodome.
Allah im naredi: "Sacekajte svjedocanstvo njihovog poslanika protiv njih prije nego ih unistite. Nemojte ih unisiti dok ne cujete njihovog poslanika da im presudi."
Meleki dodose u Sodomu. Jedna od Lutovih kceri ih ugleda noseci vodu sa periferije grada. Poboja se za njih znajuci da ako ih razvratnici ugledaju pocinit ce blud sa njima. Rece im:
-Ovdje sacekajte!
Pohita ocu i obavijesti ga o dolasku mladica. Lut pozuri prema njima.
-Ko ste?
-Gosti.
Luta bi stid da ih vrati. Da neko kaze: "Ja sam tvoj gost", pa da ih vrati! htio ih je vratiti, ali bi to bilo protivno njegovom ahlaku. Rece im:
-Podite sa mriom.
Iduci prema kuci htjede ih upozoriti, a da im u isto vrijeme ne kaze: "Vratite se!" Obrati im se biranim rijecima, a birane rijeci su znak njegovog odgoja. Rece im:
Tako mi Allaha, nije mi poznato da zemlja ima gorih pokvannjaka od ovih ovdje.(tefstt Ibnu Kesira, 2/454.)
Nastavili su ici za njim. Zelio je da se vrate pa im to ponovi jos jednom, pa jos jednom. Kao da im je govorio: "Oni su najgori, odlazite". Ponovio im je i cetvrti puta kako nema gorih na zemlji od njih, a meleki broje ta svejdocanstva njihovog poslanika o njima.
Lut ih dovede svojoj kuci i sakri ih. Njegova zena je bila grijesnica, ali ne i bludnica. Ode i obavijesti ih o preljepim mladicima. Rece im:

-Da znate, u Lutovoj kuci ima momaka, nikad u zivotu ljepsih od njih nisam vidjela!
Grijesnici pozurise Lutovoj kuci.

I narod njegov pohrli njemu - a i prije su radili sramotna djcla.
(Hud,78.)
Dolaze zurno iz bluda i zele da jos jednom pocine blud! U drugom ajetuje ovaj dogadaj opisan rijecima:

U to dodose stanovnici grada, veseli. (Al-Higr, 67.)
Radost ih je obuzela, dosli su im mladi i lijepi momci. Pogledaj samo te drskosti i oholosti grijesnicke! Lut stade ispred njih braneci cast i dostojanstvo kuce muslimanske, rece im:
"
"O narode moj," ' rece on - "eto mojih kceri, one su vam cistije! Bojte se Allaha i pred gostima mojim me ne sramotite! Zar medu vama nema razumna covjeka?"
"Ti znas da nam nisu potrebne tvoje kceri" ' rekose oni ' "ti doista znas sta mi hocemo." (Hud, 78.-79.)
Kada je rekao: "Moje kceri", mislio je, po vecini predaja, na njihove supruge. Svaki poslanik je gledao na zene kao na svoje kceri. Tako je za zene naseg poslamka Muhammeda,s.a.v.s., receno:
- njegove supruge su njihove majke. To je Ibnu Kesirov komentar ovog ajeta.A oni koji su rekli da je Lut,a.s., predlozio da sa njegovim kcerima pocine zinaluk - takvi debelo grijese. Kako ce dozvoliti zinaluk sa svojim kcerima, a on je poslanik.
Ispravan komentar bi, dakle, bio sljedeci: - "Imate zena"one su vam cistije, bojte se Allaha, ne sramotite me pred gostima. Zar medu vama nema bar jedan pametan!? Jeste li to svi pamet izgubili." "Ti dobro znas sta mi hocemo", rekose.
Lut sav ozlojaden rece:
"Ah, da ja samo imam moc" - rece on - "ili da se mogu osloniti na nekog snaznog!" (Hud,80.)
Kad bi bar nekoga imao da se zajedno sa mnom vama suprostavi. Nemam nikoga, sam sam, samo kceri vjeruju, cak mi je i zena nevjernica. U hadisu, kojeg biljeze Buharija i Muslim, Muhammed,s.a.v.s.,je rekao:
Allah se smilovao mom bratu Lutu, oslonio se najak oslonac, na A.llaha Uzvisenog. (Buhari, hadis 3192.)
Mufessiri vele kako Allah,dz.a., poslije Luta vise nije poslao nijednog poslanika, a da nije pripadao jakoj porodici koja je bila sposobna da ga fizicki zastiti od zla nevjernika. U drugom ajetu se kaze:

"Ovo su gosti moji" ' rece on ' "pa me ne sramotite,
i bojte seAllaha, i mene ne ponizujte!"
"Azar ti nismo zabranili da ikoga primas?" - povikase oni.
"Ako vec hocete nesto ciniti, eto kceri mojih!" - rece on.
A zivota mi tvoga, oni su u pijanstvu svome lutali. (Al-Higr, 68.-72.)

Vec ranije su mu bii zabranili da prima goste i da bilo sta govori o islamu. Allah,dz.s. kaze:

Tako mi tvoga zivota (Muhammede), oni su u pijanstvu svome lutali. (Al-Higr, 72.)

Njihova strast ih je potpuno zaslijepila pa istinu nisu mogli vidjeti. Ljudima nakon njih se njihov grijeh gadi, ali oni su strast svoju za svoje bozanstvo bili uzeli pa im se gnusoba pohlijepom ucinila.Mufessiti vele kako se Allah dz.s. nikada nije zakleo zivotom nekog covjeka, osim ovdje u ovom slucaju kada je to ucinio zaklinjuci se zivotom naseg poslanika, Muhammeda s.a.v.s.
Htjedose silom uci u kucu, Lut im rece: "Sacekajte!" Udze u kucu i nemalo bi iznenaden. Mladici sjede u potpunom smiraju! Sva ova guzva je zbog njih, a oni se ponasaju kao da ih se to uopce ne tice. Lutrece:

On rece: 'Vi ste, doista, ljudi neznani!"
"Ne"! - rekose oni. "Donosimo ti ono u sto ovi stalno sumnjaju,
donosimo ti ono sto ce se, sigurno, dogoditi, a mi, zaista, istinu
govorimo." (Al-Higr, 61.-64.)
U drugom ajetu se spominje da su mu rekli:
"Ne boj se i ne brini se" ' rekose oni - "mi cemo tebe i porodicu tvoju spasiti, osim zene tvoje; ona ce ostati s onima koji ce kaznu iskusiti.
A na stanovnike ovoga grada spustit cemo strasnu kaznu s neba zbog toga sto su razvratnici." (Al-'Ankabut, 33.- 34.)
A meleki rekose: "O Lute, mi smo izaslanici Gospodara tvoga, oni tebi ne mogu nauditi." (Hud, 81.)
O Lute, nece ti moci nista nauditi, nece stici do tebe, nikakve neptijatnosti od njih neces osjetiti. Svjetina je cekala da izadu lijepi mladici, a ispred njima je stajao Dzibril.
Od njegovog jednog udarca svi oslijepise. Allah dz.s. kaze:

Oni su od njega goste njegove trazili, pa smo ih Mi oslijepili: "Iskusite kaznu Moju i prijetnje Moje!" (Al-Qamar, 37.)

Poceli su jadikovati, mislili su da ih je opsihirio. Reldi su: "Sutra cemo se mi s tobom obracunati, vidjet ces ti svoje"! Uprkos svemu nije im ni na um palo da se pokaju, govorili su: "Ti si nas samo privremeno, magijom svojom, onesposobio". Dodirujuci zidove vracali su se kucama, ne pokajase se za grijehe nagomilane. Meleki tada rekose Lutu a.s.

Rok im je praskazorje, a zar praskazorje nije blizu? (Hud, 81 .)

Dato im je zivota do zore kako bi Lut mogao bezbjedno napustiti mjesto na koje ce se sruciti silovita Allahova kazna. Naredise mu da napusti Sodomu:

"Izvedi celjad svoju u gluho doba noci, a ti budi na zacelju njihovu, i neka se niko od vas ne osvrce, vec produzite u pravcu kuda vam se nareduje!"
I Mi smo mu objavili ono sto ce se zbiti: da ce oni, svi do posljednjeg, u svitanje unisteni biti. (Al-Higr, 65.-66.) Allah dz.s. kaze:
I Mi smo sacuvali njega i porodicu njegovu ' sve,osim starice koja je ostala sa onima koji su kaznu iskusili. (As-Su'ara',170.-171.)
I kaze:
Samo ne na Lutovu porodicu, nju u svitanje spasismo,
iz milosti nase. Eto, tako Mi nagradujemo one koji zahvaljuju.
(Al-Qamar, 34.-35.)
Napusti Lut to mjesto, sa njim su bile samo njegove dvije kceri. Sa prvim suncevim zrakama poce kazna o kojoj Allah dz.s. kaze:
A rano izjutra stize ih kazna koju ce neprestano osjecati. "Iskusite kaznu Moju i prijetnje Moje!" (Al-Qamar, 38.-39.)
Kakav je bio azab?! Dosao je Dzibril a.s. i stavio svoje krilo pod grad pa ga podigao do nebesa, tako visoko da su stanovnici nebesa culi glas pijetlova i lavez pasa, a stanovnici Sodome su culi tesbih meleka. Na nebesima poce kamenovanje ovih grijesnih razvratnika. Svakom od njih je bio poslan i namijenjen po jedan veliki kamen na kojem je pisalo ime onoga koga ce usmrtiti. Potom Dzibril viknu tako jakim glasom od kojeg se svi ukocise. Potom prevrnu citav grad i naopacke ga baci o zemlju.
Kur'an Plemeniti opisuje ovu strahotu rijecima:

I kada pade naredba Nasa, Mi sve prevrnusmo, ono sto je bilo gore - bi dolje, i na njih spustismo kao kisu grumenje od pecena blata, koje je neprekidno sipalo,obiljezeno od Gospodara tvoga - a ono nije daleko ni od jednog nasilnika. (Hud, 82.-83.)
I kaze Uzviseni:
I njih je zadesio strasan glas kad je Sunce izlazilo,
i Mi smo ucinili da ono sto je gore bude dolje, i na njih smo kao kisu grumenje od skamenjene gline srucili. (Al-Higr, 73.-74.)
Spustivsi na njih kisu - a strasne li kise za one koji su opomenuti bili!
To je pouka, ali vecina ovih nece da vjeruje,
a Gospodartvoj je, zaista, Silan i Milostiv. (As-Su'ara', 173.-175.)
Kaze Allah dz.s.
I prevrnuta naselja On je prevrnuo,
i snaslo ih je ono sto ih je snaslo;
Pa, u koju blagodat Gospodara svoga ti jos sumnjas?
Ovaj Kur'an je opomena kao i prijasnje opomene. (An-Nagm, 53.-56.)

Tako je unistena Sodoma na Mrtvom moru. Njezini ostaci i dan-danas tamo stoje kao opomena ljudima i prisjecanje na Allahovu kaznu, da se pribojavaju posljedica ljudskih grijeha od kojih je medzu najvecim, svakako, grijeh homoseksualizma - grijeh zbog kojeg je tako zestoko unisten citav Lutov narod.

Mis à jour (Lundi, 10 Août 2009 20:14)

 
RADIO BIR