Home HISTORIJA ISLAMA BOZJI POSLANICI EL-JESE'A, a.s.

EL-JESE'A, a.s.

Nakon Ilijasa Allah dz,s, posla Ijudima kao uputu jos jednog poslanika po imenu El-Jese'a
Allah dz,s, kaze:
I Ismaila i El'jese'a i Junusa i Luta - i svima smo prednost nad svijetom ostalim dali. (AïAn1 am, 86.)
U drugom ajetu kaze:I sjeti se Ismaila i Eljese'a i Zulkifla, svi su oni bili dobri. (Sad, 48.)
Kaze se da je bio od Jusufovih potomaka, drugi opet tvrde da je bio od Harunovih potomaka i da je bio Ilijasov amidzic.
Allah dz,s, nam ne spominje nista iz El-Jeseovog zivota o cemu, takoder, ne nalazimo nikakav spomen ni u vjerodostojnim hadisima. U israilijatima se dosta toga govori o njemu, ali ja se ne zelim pozivati na israilijate, dovoljno nam je ono sto je sigurno istina i sto je u Kur'anu spomenuto.
Nakon tog poslanika se poce siriti grijeh, oholost i neposlusnost prema Allahu od strane Benu Israila. Posebno ih zahvati jedan strasan grijeh, ubijanja poslanika. Ponekad bi a samo jedan dan ubili po trojicu poslanika. Nas Poslanik s,a,w,s, o njima kaze:
Benu lsrail su vodili poslanici. Kad bi im umro jedan poslanik, Allah dz,s, bi im slao drugog poslanïka. (Buhari, hadis 3196.)
Rekli smo da su vjeru rastavili od drzave, drzavom su upravljali okrutni vladari tirani, njihovi kraljevi su im nanijeli teske nepravde i ponovo ih porobili.
U nekoliko bitaka je Benu Israil zestoko porazen. U jednoj bici sa Benu Amalikom, velikim i snaznim Ijudima, su zestoko potuceni i ovi im uzese Et-Tabut drveni sanduk koji im je donosio bericet i koji su nosili sa sobom u vojne. pohode i koji im je ulivao smiraj i samopouzdanje. U tom Tabutu su bili ostaci onoga sto je ostalo iza Musaa i Haruna. U njemu su bile ploce koje je Allah dz,s, dao Musau a,s, u njemu je bio Tevrat, i Musaov stap koji se pretvarao u zmiju, kojim je more raspolovio i kojim je kamen razbio pa je iz njega voda potekla. Bilo je u njemu Musaove odjece i Harunovih stvari, kaze se da je u njemu bilo menna koji im je bio hrana u godinama lutanja pustinjom.
U toj bici su izgubili ne samo bitku nego i Tabut sto je bio povod velikog nereda medzu Benu Israilom. Taj period su zivjeli cak i bez kraljeva, potpuno rasulo i nered.
Tako je bilo sve dok im ne dodze poslanik po imenu Samuel, koga jos nazivaju i Samvel sto je sinonim za arapsko ime Ismail. Poce ih pozivati istini i oni mu se pocese odazivati. Osjecali su da taj nered nije za njih dobar, da im treba vladar koji ce ih voditi, rekose mu: "Izaberi medzu nama jednog koji ce biti nas kralj, koji ce nas u bitkama voditi, kome cemo se pokoravati i sa kojim cemo pobijediti." Ajeti mudri pojasnjavaju ovaj dogadaj:
Zar nisi cuo da su prvaci sinova Israilovih poslije Musaa svom vjerovjesniku rekli: "Postavi nam vladara da bismo se na Allahovu putu borili!" "Mozda se vi necete boriti, ako vam borba bude propisana?" ' rece on. "Zasto da se ne borimo na Allahovom putu" ' rekose * "mi koji smo iz zemlje nase prognani i od sinova nasih odvojeni?" A kada im borba bi propisana, oni, osim malo njih, zatajise. A Allah dobro zna one koji su sami prema sebi nepravedni. (Al-Baqara, 246.)
Bio je ovo dug historijski period, izmedu Samvela i Josu'a je proslo cetiri stotine i sezdeset godina. Taj period im se ucinio jos duzim zna li se za njihovu dekadencu u tom vremenskom razdoblju. Obecali su da ce se boriti protiv Amalika koji su im i Tabut oteli i protiv cara koji je izvrsio pokolj nad njima jos ranije i iz Kudsa ih protjerao, protiv poznatog i okrutnog cara Nabukodonosora. Zaista je duga i zanimljiva historija naroda Israilova.
Allah im naredi dzihad. Ali ovaj narod jos jednom slaga i prekrsi dato obecanje, iako su sami trazili ono na sta kasnije nisu pristali. Samo mali broj njih osta dosljedan svoga obecanja i nastavi slijediti Samuela a,s, Kaze se da je broj njegovih sljedbenika bio svega osam hiljada od nekoliko miliona pripadnika tog naroda.
Oni koji su ga odlucili slijediti upitase: "Gdje je kralj koji ce nas voditi?" Izabra im jednog od njih po imenu Talut ibnu Kajs je bio jedan od potomaka Jakubovog sina Benjamina.
Svi kraljevi prije Taluta su bili potomci drugog Jakubovog sina Jehode, zacudili su se kako i ovaj nije jedan od tih potomaka.
Poslanik im rece:
"Allah vam je odredio Taluta za vladara" ' rece im vjerovjesnik njihov. (Al-Baqara,247.)
Talut je bio siromasni kozar ali je bio plemenit, mudar, ucen, jakog i velikog tijela. Opisuju ga kao: Ogromnog, bijelog i lijepog.
."Odakle da nam jos on bude vladar kada smo mi preci od njega da vladamo? Njemu ni veliko bogatstvo nije dato" - rekose oni.
(Al-Baqara,247.)
Ove rijeci su izgovorili nezadovoljni Jehodini potomci. Ostali rekose: "Tako je, kako ce nam siromasni kozar kralj biti!?"
Poslanik im rece:
"Allah je njega da vlada vama îzabrao" - rece on - "i velikim znanjem i snagom tjelesnom ga obdario, a Allah daje vlast kome On hoce. Allah je neizmjerno dobar i On zna sve." (Al-Baqara,247.)
Bolji je, jaci i pametniji od svih vas. Svi oni odbise da ga priznaju za kralja i rekose: "Mi se necemo boriti pod Talutovom komandom." Jos su rekli svome poslaniku: "Otkud mi znamo da ti istinu govoris!?" Odbise poslusnost cak i svome poslaniku. Rekose mu: "Kad bi nam dosao sa kakvom mu'dzizom koja bi potvrdila da si ti zaista poslanik i da je Talut od Allaha poslani kralj, mozda bi ti i povjerovali."
Poslanik im rece:
"Znak njegove vlasti" ' rece im vjerovjesnik njihov - "bit ce kovceg koji ce vam stici i koji ce meleki nositi, u kome ce biti smirenje za vas od Gospodara vaseg i ostatak onoga sto su Musa i Harun ostavili." (Al-Baqara, 248.)
Pogledase i ugledase sanduk kako im polahko sa neba silazi. Tako im bi vracen izgubljeni Musaov Tabut:
To vam je, zaista, dokaz, ako ste vjernici! (Al-Baqara, 248.) Tada se pokorise. Talut krenu sa svojom vojskom:
I kad Talut vojsku izvede rece: "Allah ce vas staviti na iskusenje kraj jedne rijeke." (Al-Baqara, 249.)
To je rijeka Jordan koja se nalazi izmedu Palestine, - vratio nam je Allah uskoro, - i izmedzu danasnje drzave Jordan.
Onaj ko se napije iz nje - nije moj, a onaj ko se ne napije, jedino ako sakom zahvati, moj je. (Al-Baqara, 249.)
Dozvoljeno im je bilo popiti samo jedan gutljaj vode. Jos jedna kusnja Benu Israila. Svi su znali da je to njima ispit od Allaha dz,s,.
I oni se, osim malo njih, napise îz nje. (Al-Baqara, 249.)
Ukupan broj onih koji se nisu napili je bio tri sto trinaest osoba. Hiljade ostalih, svi su se napili, iako im je to bilo zabranjeno.U hadisu kojeg biljezi Buharija se kaze:
Beru' ibnu Azib kaze:

"Mi, ashabi Allahova Poslanika,raspravljali kakoj e broj ucesnika Bedru jednak broju Talutovih sljedbenika kaji su sa njïm rijeku presli, a sa njim su prèsli samo vjernci, njih tri stotina deset i nekoliko". (Buhari, hadis 3958.)

Od citave vojske uz Taluta je ostao samo taj mali broj sljedbenika na drugoj obali rijeke:
I kada je predose, on i oni koji su s njim vjerovali * povikase: "Mi danas ne mozemo izici na kraj sa Dzalutom i vojskom njegovom!" Ali oni koji su tvrdo vjerovali da ce pred Allaha izici rekose: "Koliko su puta malobrojne cete, Allahovom voljom, nadjacale mnogobrojne cete!" - A Allah je na strani izdrzljivih. (Al-Baqara,249.)
Dzalutovih vojnika je bilo na hiljade, uz to su svi bili gorostasi, a njih saka slabasnih. Oni dobri medzu njima su dobro znali kako je osnovni élément pobjede iman - vjera. Njihova vjera ih ucini odlucnim i upustise se u sukob koji je mjereci dunjaluckim mjerilima, bio ravan samoubistvu.
I kad nastupise prema Dzalutu i vojsci njegovoj, oni zamolise: "Gospodaru nas, nadahni nas izdrzljivoscu i ucvrsti korake nase i pomozi nas protiv naroda koji ne vjeruje!" (Al-Baqara, 250.)
Poce bitka izlaskom Dzaluta na mejdan koji je vikao:
-Ko ce meni na dvoboj izaci!?
Ljudi se prepadose, pred njima je bio div! Talut zovnu svoje borce:
-Ko ce mu se suprostaviti!?
Niko ni rijeci! Talut ih htjede osokoliti pa im rece:
-Onaj ko izade na dvoboj, bit ce moj zet i naslijedit ce moje kraljevstvo!
Istupi mladic iz Talutovog stroja, bio je to Davud a,s, Mnoge predaje spominju da je tada imao svega sesnaest godina. Njegovo oruzje je bila pracka. Dzalut mu rece:
-Ko si ti, vrati se dijete, ne zelim te ubiti.
-Ali ja zelim ubiti tebe!
Dzalut krenu prema Davudu, ali on zamaha prackom i izbaci, kako stoji u vecini predaja, tri kamena koja ga pogodise u sred cela. Tim jednim udarcem ga ubi, na samom pocetku bitke. Nasta velika pometnja u redovima Amalika.
Allah dz,s, kaze:
I oni ih, Allahovom voljom, porazise, i Davud ubi Dzaluta.
(Al-Baqara, 250.)
Ozeni Davud kcerku Talutovu i posta njegov nasljednik u kraljevstvu.
Allah dz,s, kaze:
I Allah mu dade i vlast i vjerovjesnistvo, i nauci ga onome cemu je On htio. (Al-Baqara, 250.)
Tako Davud posta predvodnik Benu Israila i preko njega Allah dz,s, ponovo ujedini vlast i poslanstvo u jednoj osobi, iako je takvo nesto nestalo sa smrcu Josu'a ibn Nuna, prije vise od cetrsto sezdeset godina.

Mis à jour (Lundi, 10 Août 2009 21:34)

 
RADIO BIR